מודעות פרסומת

8 הרגלים רעים שמאיצים את תהליך ההזדקנות

הזדקנות מוקדמת היא נושא שמטריד רבים מאיתנו, במיוחד את אלה שהגיעו לגיל של אמצע החיים. הזדקנות מוקדמת משפיעה לא רק המראה הפיזי שלנו, אלא גם על הבריאות הכללית שלנו. הרפואה התקדמה מאוד בעשורים האחרונים ואיפשרה לנו להאט את קצב ההזדקנות, ובמובנים מסוימים, אפילו להחזיר את הסימנים הפיזיים של ההזדקנות אחורה. עם זאת, אנחנו עדיין מזדקנים בפנים ואנחנו לא יכולים לעשות שום דבר כדי לעצור את התהליך הזה – כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא להתאים את אורח החיים שלנו על מנת להאט את השפעות ההזדקנות. כאן תוכלו למצוא 8 הרגלים לא בריאים שמאיצים את תהליך ההזדקנות בלי שאתם יודעים:

מודעות פרסומת

1. לדאוג יותר מדי 

 מתח יכול להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית, הרגשית והפיזית שלכם. אתם צריכים לנסות לא לתת למצבים קשים להפריע לחיים האישיים שלכם יותר מדי. האם אתם טיפוסים שדואגים יותר מדי? האם אתם לוקחים על עצמכם כל דבר ומאשימים את עצמכם גם בדברים שלכאורה לא רלוונטיים? אם כן, אז רוב הסיכויים שאתם לוקחים את העליות והירידות בחיים יותר מדי ברצינות, וזה ללא ספק יאיץ את תהליך ההזדקנות שלכם.
הסיבה לכך היא שבמצבי מתח המוח מגביר את הפרשת שני ההורמונים נוראפינפרין וקורטיזול, שמשפיעים על המערכת החיסונית ומעלים את לחץ הדם. זה יכול להוביל לירידה קוגניטיבית, ולהגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם. נסו כמה טכניקות הרפיה לפחות פעמיים בשבוע – מארומתרפיה ליוגה, נסו כל דבר שיגרום לכם להירגע ולהוציא קצת קיטור. ככה אתם תרגישו ותיראו טוב יותר.

2. לא מטפלים בעור בדרך קבע 

 הרגל רע נוסף שמאיץ את תהליך ההזדקנות הוא חוסר שגרה עקבית וקבועה לטיפול בעור. הכוונה בטיפוח העור היא לא רק למרוח קרם פנים ועיניים על בסיס יומי; זה כרוך גם בלשמור על איזון המים בגוף ולהימנע מהתייבשות. לכן חשוב לצרוך לפחות שמונה כוסות מים ליום. זה, בשילוב עם שימוש בקרם עיניים טוב וקרם פנים יעזור לשמור על הקמטים מלהופיע. זה בהחלט מאט את תהליך ההזדקנות. קרם לחות שנבחר בקפידה ומתאים לסוג העור שלך יכול להוריד שנים מהפנים שלך, והתוצאות נראות בדרך כלל תוך שבועות ספורים בלבד. שגרה טובה לטיפול עור תהיה לעודד את הייצור הטבעי של קולגן ואלסטין, וזה מאט את תהליך ההיווצרות של קמטים עמוקים, הסימן הבולט ביותר של הזדקנות.

3. הרגלי אכילה רעים

 יש סיבה למה ההורים שלנו לחצו עלינו לאכול ירקות כשהיינו ילדים! אם אתם יודעים שיש לכם הרגלי אכילה גרועים (ואתם לא אוכלים מספיק ירקות ופירות שמלאים בחומרים נוגדי חמצון), מומלץ מאוד לעשות משהו בקשר לזה בזמן שאתם עדיין יכולים. נוגדי חמצון הם חיוניים למניעת תהליך החימצון של התאים בגוף שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. במילים פשוטות, רדיקלים חופשיים מזיקים גם לתאי העור ומובילים לקמטים וגם מעלים את הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן. החדשות הטובות הן שאתם יכולים להאט את תהליך ההזדקנות פשוט על ידי הגדלת צריכת הירקות והפירות היומית שלכם.

4. חוסר פעילות גופנית 

הסכנות של אורח חיים שכרוך בישיבה רבה הן כבר לא סוד לאף אחד, ויש המון דיווחים וסרטי תעודה המצביעים על הסיכונים של חיים ללא פעילות גופנית. לא רק ההשמנה היא הסיבה לכך (שיש לה בפני עצמה תופעות לוואי ידועות), זה גם מגביר את הסיכון למחלות לב, כלי דם וכליות. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להישאר צעירים, בריאים ורעננים הוא לעשות 30 דקות לפחות של פעילות גופנית על בסיס יומי. חוץ מזה שזה מעכב את תהליך ההזדקנות, מחקרים גילו כי התעמלות על בסיס קבוע יכולה גם להגדיל את תוחלת החיים בעד עשור!

מודעות פרסומת

5. לא ישנים כמו שצריך 

 כשהיינו קטנים, רבים מאיתנו סרבו לתפוס תנומה טובה כשההורים שלנו דחקו בנו. עכשיו כשאנחנו מבוגרים, לעתים קרובות אנו משתוקקים לשינה טובה ובכל זאת לא מוצאים את הזמן לישון! חשוב מאוד לוודא שאתם ישנים מספיק שעות בלילה. אחת התפיסות המוטעות הנפוצות ביותר על חוסר השינה היא שזה רק יוצר עיגולים שחורים מתחת לעיניים. אמנם זה נכון שכשהגוף לא מקבל שינה נכונה זה גורם לך להיראות עייף מאוד, אך הסכנות אמיתיות של חוסר שינה הן הרבה מעבר לפן האסתטי. בממוצע, אדם בוגר בריא צריך לישון בסביבות שבע שעות בלילה על מנת להישאר ערני נפשית למחרת. אם אתם לא ישנים מספיק, סביר להניח שאתם מרגישים עייפים ואיטיים כל היום, מה שמשפיע על המצב הנפשי שלכם לרעה ואתם גם נוטים לאכול יותר ממה שאתם עושים בדרך כלל.

6. לא משתמשים בקרם הגנה 

 עוד טעות נפוצה שרבים מאיתנו נוטים לעשות היא לא להשתמש בקרם הגנה שמגן עלינו מפני קרני UVB מסוכנות. בעוד שנשים רבות מסתמכות על איפור להגנה מפני שמש, חשוב מאוד להשתמש בקרם הגנה, כמו גם על מנת למנוע נקבוביות מוגדלות וכתמים חומיםעל העור.

7. עישון 

 עישון הוא עוד הרגל מאד לא בריא שללא ספק מאיץ את תהליך ההזדקנות. עישון לטווח ארוך יכול לגרום לשיניים שלך להיות צהובות, להמיט הרס על העור שלך ולגרום להרבה קמטים עדינים, וכמובן שזה גם מעלה את הסיכון לסרטן (במיוחד פה וסרטן הריאות). חוץ מזה, גם ידוע היטב כי עישון מגביר את הסיכון למחלות לב.

8. חסך ביחסי מין 

 ליהנות מיחסי מין עם בן הזוג שלך הוא יותר מאשר רק לקבל את הסיפוק הפיזי שאליו אנו משתוקקים. כעניין של עובדה, סקס הוא תרופה נוגדת דיכאון מדהים טבעית שיכולה לרומם את מצב הרוח באופן מיידי, שלא לדבר על כך שמחקרים רבים גם גילו כי אלו שיש להם חיי מין נורמלים ומאוזנים גם נוטים להיות בריאים יותר. במילים פשוטות, מין גורם לשחרור של אנדורפינים וכימיקלים חיוניים אחרים בגוף שמשפרים את תפקוד המערכת החיסונית, תורמים להפחתת המתח וגם מפחיתים את הסיכון לסוגים מסוימים של הסרטן.

מודעות פרסומת

השאר תגובה

%d בלוגרים אהבו את זה: