20 מיתוסים לא נכונים על דיאטה

כל מי שאי פעם עשה דיאטה יכול לספר לך לפחות על מיתוס אחד שבו האמין ושגילה לבסוף שהוא לא נכון.

מיתוסים יכולים לעלות לך הרבה כסף ולבזבז לך המון זמן, כמו כן גם להוריד לך את המוטיבציה לרזות.

קשה לדעת מה נכון ומה לא נכון. אבל אני יכולה לעזור.

ברשימה זו תמצאו 7 מיתוסים הקשורים לדיאטה שכדאי שתפסיקו להאמין בהם:

1. מיתוס מס' 1: לא צריך לעשות חישובים

האמת: לא נכון! הכל עניין של מתמטיקה פשוטה

אם אתם רוצים לרדת במשקל חשוב שתשתמשו במתמטיקה. אם אתם צורכים יותר קלוריות ממה שאתם מוציאים, אתם תעלו במשקל. אם תצרכו פחות קלוריות ממה שאתם שורפים, תרדו במשקל. זאת המתמטיקה הפשוטה ובלעדיה לא תצליחו לרזות!

מיתוס מס' 2: אסור לאכול חטיפים

האמת: מותר גם חטיפים, הכל תלוי בכמות

גם בדיאטה מותר פה ושם לאכול חטיף אהוב. רק צריך לוודא שאם תאכלו את החטיף, עדיין מכסת הקלוריות היומית שאתם מכניסים לגוף נמוכה מכמות הקלוריות שאתם מוציאים. בקיצור- אין ברירה, צריך לספור קלוריות.

מיתוס מס' 3: צריך לוותר על פחמימות

האמת: אסור לוותר על פחמימות

הפחמימות הן חלק חיוני בתזונה וחשובות לתפקוד של הגוף. בכל תפריט תזונה חובה שיהיה חלק לפחמימות שהן אבן בניין בפעילות הגוף.

מיתוס מס' 4: אתה צריך להרעיב את עצמך

האמת: אין צורך להרעיב את עצמך בדיאטה, זה רק יפגע בך

הרעבה היא גם מסוכנת וגם לא עוזרת לרדת במשקל. הקפידו על תזונה מאוזנת ומתוכננת בקפידה. אל תקחו סיכון ותרעיבו את עצמכם. 

מיתוס מס' 5: צריך להימנע מכל מיני מאכלים

האמת: לא כדאי להימנע מאוכל שאתם אוהבים

אם יש אוכל שאתם אוהבים, אפילו עוגת שוקולד, כדאי לכם לא לוותר עליו לגמריי ולאכול אותו בכמות סבירה. אם תאכלו במתינות ותדאגו שמכסת הקלוריות היומית הנכנסת נמוכה מזו היוצאת, תוכלו לגוון את התפריט שלכם בממתקים, חטיפים וכל מה שאתם אוהבים, רק בכמות קטנה.

מיתוס מס' 6: סלרי ואשכוליות שורפים שומנים

האמת: לא נכון! אין מזון ששורף שומן

אין שום מאכל שידוע עליו מבחינה מדעית שהוא שורף שומן, לא משנה מה אומרות לכם הפרסומות באינטרנט, בעיתונים וברדיו. ישנם מזונות שהם דלי שומן, אבל אין מזונות ששורפים את השומנים בגוף.

מיתוס מס' 7: לא חייבים להתעמל

האמת: לא נכון! כדי לרזות צריך לעשות פעילות גופנית

צריך לעשות פעילות גופנית גם כדי לרזות וגם כדי לשמור על בריאות הלב. אל תאמינו למי שאומר לכם שאפשר לרזות בלי להתעמל. דיאטה חייבת להכיל שילוב של תזונה נכונה ופעילות גופנית.

מיתוס מס' 8- אסור לאכול לפני השינה

טעות – חשוב שתחושת השובע במהלך היממה תהיה רציפה ולכן כמות הקלוריות היומית צריכה להתחלק למספר ארוחות ביום. כשאנחנו הולכים לישון רעבים קשה לנו להירדם, לכן ארוחה קלה בשעה הלילה, כשעה לפני השינה, תביא לשינה נינוחה יותר ולהפחתת הרעב בבוקר.

מיתוס מס' 9- מיץ אשכוליות אינו משמין

טעות- כדי להכין כוס מיץ אשכוליות צריך להשתמש לרוב ביותר מאשכולית אחת, ואשכולית אחת מכילה כ- 100 קלוריות- כמות כפולה מזו של מנת פרי אחר! אמנם החומצה המצויה באשכולית מחפה על המתיקות שלה, אבל כמות הסוכר המצויה בחצי אשכולית דומה לזו המצויה בתפוז, בשתי קלמנטינות או בתפוח עץ.

מיתוס מס' 10- שאיבת שומן פותרת בעיה של עודף משקל

טעות- שאיבת שומן היא בסך הכל ניתוח פלסטי שאינו יכול לפתור בעיה של עודף משקל ואינו מכוון לתת מענה לבעיית ההשמנה, אלא למראה האסתטי.

מיתוס מס' 11- אכילת לחם גורמת להשמנה

טעות- בפרוסת לחם יש את אותה כמות קלוריות כמו ב- 1/2 כוס פסטה או אורז, או שתי כוסות של פופקורן. בדרך כלל התוספת ללחם היא הגורמת להשמנה, בייחוד כשהיא מכילה כמות גדולה של שומן וסוכר.

מיתוס מס' 12- מותר לחולי סוכרת לאכול תפוחים חמוצים

טעות- בתפוח עץ חמוץ יש כמות סוכר זהה לזו שבתפוח עץ מתוק. ההבדל בטעם ביניהם הוא בתכולת החומצה שנותנת לתפוח את הטעם החמוץ.

מיתוס מס' 13- אסור לאכול בשר אדום בגלל הכולסטרול

טעות- בבשר בקר רזה יש פחות שומן וכולסטרול מאשר בבשר עוף ודגי בריכות, ואכילתו מומלצת גם לסובלים מכולסטרול גבוה.

מיתוס מס' 14- אסור לאכול חלבונים ופחמימות ביחד

טעות- גוף האדם מסוגל לעכל היטב ארוחה שמורכבת ממגוון מרכיבי מזון יחד, ואפילו מומלץ לעשות כך. מרבית המזונות בטבע מכילים יותר ממרכיב מזון אחד. לדוגמא: החלב מספק גם חלבון, גם שומן וגם פחמימות באותה המנה.

מיתוס מס' 15- צריכה מוגברת של ויטמינים מגנה מפני מחלות

טעות- יש מצבים שבהם צריכת יתר של ויטמינים עלולה דווקא להזיק. יש ויטמינים שנמסים במים, דבר המאפשר את הפרשת העודפים שלהם בשתן ויש ויטמינים שמתמוססים בשומן, מה שעשוי לגרום לעודפים שלהם להיאגר ברקמות הגוף ולגרום לנזק.

מיתוס מס' 16- אסור לשתות אחרי שאוכלים פירות

טעות- הפירות מכילים אחוז ניכר של מים ואין כל סכנה לשינוי פעילות המעיים אם נוסיף עוד מים לגוף אחרי שאכלנו פירות. להיפך, מיעוט שתייה הוא אחד הגורמים לעצירות.

מיתוס מס' 17- חלבונים לא משמינים

טעות- דיאטה המבוססת על חלבונים בלבד יכולה להכיל יותר קלוריות מאשר דיאטה מגוונת ומאוזנת . רוב המזון החלבוני מכיל כמות שומן הנלווית למוצר וסטייק ממוצע יכול להכיל כ-500 קלוריות גם אם לא נאכל אותו בפיתה. בנוסף, דיאטה המבוססת על חלבונים אינה מומלצת לאורך זמן ואף מסוכנת.

מיתוס מס' 18- אסור לשתות ולאכול ביחד

טעות- השתייה חשובה ומסייעת לריכוך המזון ולעיכול נוח שלו. מומלץ ורצוי לשתות לפני, אחרי וגם תוך כדי האכילה.

מיתוס מס' 19- דבש פחות משמין מסוכר ולכן בריא יותר

טעות- הדבש מכיל אותן הקלוריות כמו בסוכר, המכונות "קלוריות ריקות".

מיתוס מס' 20- חומץ תפוחים שורף שומנים

טעות- רק מאזן קלוריות שלילי המושג על ידי פעילות גופנית ותפריט מופחת קלוריות יגרום לשריפת שומנים.

מודעות פרסומת

השאר תגובה