מודעות פרסומת

20 דרכים להיפטר מעודפי עור לאחר דיאטה

אחרי ירידה משמעותית במשקל נשארים בדרך כלל עם פחות שומן, אבל עם יותר מדי עור.
בדרך כלל, כשעושים דיאטה, חושבים שקודם ניפטר מהקילוגרמים ואחר כך נחשוב על כל השאר.
הבעיה היא שבתהליך ההשמנה העור התרחב ונמתח סביב עודפי הקילוגרמים, וכעת, אחרי שנפטרתם מהקילוגרמים הללו, העור נשאר רפוי ולרוב המראה הזה לא נעים וגורם למי שנסחב איתו הרגשה רעה ודימוי גוף שלילי, אף יותר גרוע ממה שהיה קודם.

אם עשיתם את הצעד החשוב של הירידה במשקל, התחלתם לשמור על אורח חיים בריא ותזונה נכונה וכעת אתם רוצים ליהנות מהפירות של התהליך שעשיתם, ללכת עם בגדים צמודים ומחמיאים ולהיראות חתיכים, איך אפשר להימנע מעודפי עור לאחר תהליך של דיאטה?

להלן כמה עצות:

1. לרדת במשקל עכשיו!
ככל שאנחנו מתבגרים, העור שלנו מאבד את האלסטיות שלו באופן טבעי. משמעות הדבר היא שככל שנהיה יותר צעירים בגיל שבו אנחנו מאבדים את המשקל, כך הסיכוי שהעור יצטמצם מעצמו גדל. אל תידחו את הירידה במשקל – עשו את זה עכשיו!!!

2. אל תעשו דיאטות יו יו
אם אתם עושים הרבה דיאטות שבהן אתם יורדים 10 קילו ומייד אחר כך מעלים אותם בחזרה (לפעמים עם עוד כמה קילוגרמים לתוספת) אתם מתעללים בעור שלכם וגורמים לו לייצר עודפים שאחר כך יהיה לכם קשה מאד להיפטר מהם. במקום לעשות דיאטות יו יו, דברו עם תזונאי מקצועי שיעזור לכם לעשות כמה שינויי הרגלים קבועים באכילה שלכם, כך שהירידה שלכם תהיה איטית, אבל לתמיד.

3. אל תרדו במשקל מהר מדי
ירידה איטית ויציבה היא הדרך הטובה ביותר לדיאטה והיא זאת שתעזור לכם לשמור על העור הדוק במהלך התהליך. בדרך זו, העור מתכווץ לאט ובדרך טבעית. חוץ מזה, ירידה איטית ויציבה המלווה בשינוי הרגלי אכילה לטווח ארוך תעזור לכם להימנע מדיאטות יו יו שבהן אתם יורדים במשקל במהירות, נראים פיצוץ למשך כמה חודשים ומייד לאחר מכן עולים בחזרה במשקל ומוסיפים עוד כמה שכבות שומן מיותרות.

4. פילינג עם מלח ים
מדענים סבורים ששפשוף הגוף עם מלח ים (פילינג) עוזרת לזרז את זרימת הדם בעור שמעודדת עור בריא וגמיש ובכך להדק אותו. נסו לשפשף את העור בפילינג מלח ים פעמיים ביום במקלחת, מספר פעמים בשבוע ותראו אם זה עוזר לכם.

5. להשתמש בקרם קולגן
עוד דרך להיפטר או להימנע מעודפי עור מיותרים במהלך הדיאטה או אחריה היא להזין את העור בקרם קולגן, כזה שתוכנן במיוחד לטיפול בעודפי עור. שימו לב שקרם קולגן לא עובד בשביל כולם (כמו שאף תכשיר לא), לכן תבררו אצל מכרים ובני משפחה אם מישהו התנסה בזה וזה עזר לו לפני שאתם קונים.

6. עיסוי טיפולי
יש לי חברה שמספרת שהעיסוי הטיפולי שהיא מקבלת פעם בשבוע עזר לה להדק את עודפי העור לאחר הירידה במשקל.
היא התלוננה על עור נפול, במיוחד בזרועות ובירכיים ושמחה לראות איך האיזורים האלה הלכו והתמצקו עם הזמן. אני לא יודעת אם זה עובד תמיד, אבל בכל מקרה, כדאי לנסות. במקרה הטוב העיסוי הממריץ את הדם יעזור לכם להיפטר מעודפי העור, במקרה הרע, נהניתם מעיסוי רפואי ממריץ ומשחרר. מה רע?

7. עטיפת אצות ים
יש עדויות שטיפול בספא של עטיפת אצות ים יכול גם הוא לעזור בהידוק העור. האצות עשירות בחלבונים וויטמיים שמעשירים את עור הגוף במינרלים ועוזרים לו בתהליך המיצוק. בידקו את מכוני הספא באיזור שלכם, חיקרו קצת מה הלקוחות אומרים עליהם וביחרו לכם את המקום שבו תעשו את טיפול עטיפת אצות הים. 

8. אימון משקולות
אם ירדתם הרבה במשקל, רוב הסיכויים שעשיתם גם פעילות גופנית לצורך כך. זה הזמן להוסיף את אימון הרמת המשקולות לתפריט.
אם אתם כבר עוסקים בהרמת משקולות, הוסיפו עוד כמה קילוגרמים. אם לא, זה הזמן להתחיל. אין לכם מה לדאוג שתיראו שריריים מדי. תעשו את זה שלוש פעמים בשבוע ותראו שתחת העור העודף נבנים שרירים שגורמים לכם להיראות חזקים יותר וסקסיים.

9. לשתות הרבה מים כדי לעזור לעור להתהדק
עור בריא הוא עור שמקבל לחות, ואחת הדרכים הטובות ביותר לדאוג לזה היא שתיית מים. למרות שיש טענות ששתייה מרובה מדי של מים עלולה להזיק לבריאות עקב פגיעה באיזון המלחים, אני ראיתי תוצאות טובות לשתיית הרבה מים בעצמי לאחר שירדתי 20 ק"ג במשקל. הקפידו על שתיית 10 כוסות מים ביום לפחות, לא משקאות מוגזים ולא משקאות הכוללים קפאין שמייבשים את הגוף, ואני מאמינה שתגיעו לתוצאות טובות גם אתם!

10. לעשות יוגה
יוגה עוזרת בהקלה על הלחץ, בגמישות, בירידה במשקל ושמירה עליו ובריבאונד של העור לאחר הדיאטה. הכלל ביוגה, כמו כל משטר אחר, הוא להתחיל לאט ותוך כמה שבועות תופתעו לראות כמה העור שלכם הפך להיות גמיש.

11. היו סבלניים!
קחו בחשבון שאחרי תהליך דיאטה, לעור לוקח 6 חודשים לפחות להגיע למצב שבו הוא הדוק ומתוח סביב הגוף החדש שלך. היו סבלניים ואל תצפו לתוצאות מהירות. כמו שהגדרת מטרות מציאותיות בדיאטה היא חשובה, כך גם קביעת היעד להסתגלות של הגוף למשקל החדש חשובה גם היא.

12. תעשו התעמלות
תרגילי התעמלות טובים גם לבניית השרירים ובריאים ללב, וגם עוזרים בהידוק העור! הוסיפו סבב תרגילי התעמלות לשגרה שלכם, צאו להליכות, תהנו מקפיצות, שכיבות סמיכה, תרגילי מתח ועוד. זה גם כייף, גם עושה מצב רוח וגם עוזר לעור להסתגל לצורת הגוף החדשה שלכם.

13. איכלו הרבה חלבון רזה
הוספת חלבון רזה לתזונה שלכם גם היא תעזור לצמצום עודפי העור. קודם כל אכילת חלבונים תורמת לבניית השרירים, שזה גורם לגוף להיראות טוב יותר תחת שכבת העור. חוץ מזה, חלבון רזה מכיל גם קולגן וחומרים מזינים אחרים שיגרמו לעור שלך להיראות אלסטי. 

14. הימנעו ממאכלים עתירי שומן
מזונות עשירים בשומן הם הסיוט הגדול ביותר של כל מי שעושה או עשה דיאטה בשתי חזיתות. קודם כל, הם יכולים להרוס את הדיאטה. דבר שני, הם עושים ממש רע לעור. אם אתם רוצים לשמור על המשקל ולהדק את העור, הימנעו ממאכלים מלאים בשומן, אפילו אם הם ממש טעימים לכם. כי מאכלים שטעימים לכם מדי, יגרמו לכם להתמכר אליהם בחזרה ולרצות אותם כל כך, שלא תוכלו לעמוד בפניהם ותעלו את כל המשקל בחזרה! לכן, כדאי שתתרחקו…

15. איכלו חמש מנות של ירקות ופירות כל יום
משרד הבריאות ממליץ לאכול חמש מנות של ירקות ופירות בכל יום. כדאי לאמץ את ההמלצה. בפירות וירקות יש הרבה ויטמינים ומינרלים שיעזרו לכם להחזיר את העור למצב שלפני העליה במשקל והמתיחה שלו, והם גם מכילים הרבה מים שחשובים גם הם לעור למטרה זו.

16. להימנע מסולפטים
הסולפטים הם מלחים של חומצה גופריתית שנמצאים בהרבה תחליבי גוף, סבונים ושמפו בגלל שהם טובים לניקוי, זולים ומייצרים קצף עשיר. אבל הסולפטים גם גורמים לייבוש יתר של העור, לגירויו ולהפחתת הלחות החיונית לעור כדי לשמור עליו אלסטי. אם אתם רוצים להדק את העור לאחר הירידה במשקל, קנו תכשירי ניקוי ללא סולפטים. חפשו מוצרי ניקוי טבעיים שאינם מכילים את הסולפט- SLS- Sodium Lauryl Sulfate.

17. אל תשתזפו
תהליך השיזוף הוא נוראי לעור, במיוחד אם אתם משתמשים במיטת שיזוף שמקפיצה את רמת המלנין בעור. יכול להיות שאתם חושבים שעור שזוף נראה חלק ובריא יותר, אבל זה לא נכון. כאשר אתם בחוץ, שימו מסנן קרינה גבוה. כך לא תפגעו בתהליך הידוק העור וגם תגנו על עצמכם מפני סרטן העור.

18. לשטוף את הכלור
בבריכות שחיה ומרחצאות חמים יש המון כלור, מה שגורם לייבוש העור ולכן להפיכתו לפחות גמיש ופוגע בסיכוייו להתאושש לאחר הירידה במשקל. אם אתם שוחים כדי לשמור על כושר, התקלחו מייד אחרי שאתם יוצאים מהבריכה והשתמשו בתכשירי ניקוי שמורידים את הכלור מהעור. עדיף להתקלח במים פושרים-חמימים ולא במים חמים מאד, מכיוון שגם מים חמימים יסירו ממכם את הכלור ואילו מים חמים מאד יכולים לפגוע בשמנים הטבעיים שקיימים על העור.

19. להתלבש בבגדים שמסתירים את האיזורים הבעייתיים
לתהליך של הידוק העור צריך הרבה סבלנות. כדי לא להיכנס לדיכאון בגלל המצב הלא נעים ואז להעלות את המשקל שירדתם בחזרה, רצוי שבינתיים תלבשו בגדים מתאימים, שלא יחשפו את האיזורים שבהם יש לכם עור רפוי ויגרמו לכם להתבייש ולא להיות מרוצים מכך שהצלחתם לרדת כל כך יפה במשקל.

20. לשקול ניתוח
האפשרות האחרונה, אם אין ברירה וכלום לא עוזר, לעשות ניתוח להסרת עור עודף. כמו בכל ניתוח, גם לניתוח הזה יש סיכונים, אבל ישנם אנשים שהיתרונות עולים בשבילם על הסיכונים שבניתוח. התייעצו כמובן עם רופא.

לסיכום, אל תשכחו שהחלק הקשה של הירידה במשקל מאחוריכם, ואם הצלחתם בזה, עוד טיפה סבלנות ותוכלו להיכנס לביקיני עוד כמה חודשים. קטן עליכם!  

מודעות פרסומת

השאר תגובה

%d בלוגרים אהבו את זה: