10 סיבות אפשריות לאי ירידה במשקל

הייתם ממש בסדר, עמדתם בדיאטה כמה שבועות, אבל כשאתם נשקלים המשקל לא זז מהמספר שהיה בפעם האחרונה שנשקלתם.
מה קורה פה? אל תדאגו, יש הרבה סיבות אפשריות למה אתם לא מצליחים לרדת במשקל ואת כמה מהן אפשר לתקן בקלות.
לפני שאתם זונחים את הדיאטות לנצח וחוזרים למסלול הבליסה והעלייה חזרה במשקל של כל מה שירדם פלוס עוד כמה חבר'ה שהצטרפו, קבלו 10 סיבות אפשריות להפסקה בירידה במשקל:

1. אתם לא מחשבים את כל הקלוריות שאתם מכניסים
כשרוצים לרדת במשקל זה הכל עניין של מתמטיקה פשוטה, נכון? סכום הקלוריות הנכנסות צריך להיות קטן מהקלוריות שיוצאות, זה הכל.
אם אתם לא יורדים במשקל, יכול להיות שאתם לא מכניסים לספירה את כל הקלוריות שאתם צורכים ולכן המספר אינו נמוך ממספר הקלוריות שנשרפות.

2. אתם טועים לגביי גודל המנות
בואו נעשה ניסוי קטן: קחו קופסת קורנפלקס ושיפכו לתוך קערה כמות שבעיניכם נחשבת למנה. עכשיו הסתכלו על הקופסה ותראו כמה היא שוקלת. חשבו לפי הכמות שלקחתם כמה שוקלת המנה ששפכתם לקערה. רוב הסיכויים שלקחתם מנה כפולה ממה שנחשב למנה לפי טבלאות הקלוריות. זה בסדר, בתנאי שכללתם בתפריט היומי שלכם שתי מנות של קורנפלקס. לכן היו זהירים עם גודל המנות שאתם לוקחים ועד שתהיו בטוחים, מידדו את המנות בעזרת משקל או כוס מדידה.

3. אתם לא ריאליים
בואו נודה באמת: אי אפשר לרדת 10 ק"ג ביומיים, באיזו דיאטה שלא תעשו וכמה שלא תתאמצו. אתם צריכים לאמץ גישה מציאותית, כך לא תתאכזבו ואז תפסיקו את הדיאטה. ואם תפסיקו את הדיאטה, כמובן שלא תרדו במשקל. 

4. אתם לא מתעמלים מספיק
אם אתם עושים דיאטה בלי אימון גופני, זה לא יכול לעבוד. כדי לרדת במשקל אתם חייבים גם להגביר את הפעילות הגופנית ולעשות אותה על בסיס קבוע ובאופן נמרץ. כי אם לא תעשו פעילות גופנית, גם אם תצליחו להוריד כמה קילוגרמים, הירידה בשלב מסוים תיעצר וחוץ מזה אתם תיראו רפויים.

5. אתם עושים דיאטה לא מוצלחת
אם אתם עוקבים אחרי דיאטת כדורים, שיקויים, צמידים או כל דיאטה אחרת שבה מבטיחים לכם שאם תצרכו חומר מסוים תרדו המון קילוגרמים תוך כמה ימים, כמו למשל דיאטת ה- HCG, סביר להניח שתגלו בשלב מסוים שמי שירד במשקל במסגרת הדיאטה זה הארנק שלכם ולא אתם.

6. יש לכם תופעת לוואי של תרופה
אם אתם לוקחים תרופות, קיראו את תופעות הלוואי שעשויות להיות להן. תופעת לוואי שלעתים מלווה תרופות היא עלייה במשקל. אם גיליתם שזה נכון לגבי התרופה שאתם לוקחים, נסו לברר עם הרופא שלכם אם יש אפשרות לקחת תרופה אחרת. 

7. אתם במצב של פלאטו
לעתים בדיאטה ישנו מצב שבו נתקעים על משקל מסוים, מצב שיכול להימשך אפילו כמה שבועות. מצב זה נקרא פלטו. אם הגעת למצב הזה, אל יאוש, המשיכו לדבוק בדיאטה בסבלנות עד שתעברו את המכשול. אולי כדאי להתייעץ עם דיאטנית ולרענן קצת את התפריט. לא כדאי לאכול בדיאטה כל יום את אותו הדבר.

8. אתם לא ישנים כמו שצריך
אולי זה ישמע מוזר, אבל מחקרים מצאו שאנשים שישנים היטב בלילה מצליחים להוריד ממשקלם יותר מאשר אנשים שלא ישנים מספיק. כנראה שהגוף שלא מקבל את המנוחה שהוא צריך מפצה את עצמו בצבירת שומן.

9. אתם צוברים מסת שריר על חשבון מסת שומן
אם אתם מתעמלים המון, יכול להיות שאתם בונים רקמות שרירים ששוקלות יותר ממצבורי השומן שאיבדתם. אם זאת הסיבה, התקיעה על המשקל היא חיובית. המשיכו בדיאטה עד שתעברו את המכשול.

10. המשקל שלכם מקולקל!
ולבסוף, התירוץ שהכי מפתה להאמין בו- זה לא אתם, זה המשקל! אתם עושים את הדיאטה כמו שצריך, מתעמלים ומרגישים שאפילו ירדתם מידה או שתיים בבגדים, אבל המשקל לא זז? נסו להישקל במשקל אחר. אולי הגיע הזמן לרכוש משקל חדש?

מודעות פרסומת

השאר תגובה