עשרת המאכלים שיגרמו לנו להיראות טוב יותר

"אתה מה שאתה אוכל" אומרת האימרה המפורסמת.

אז אולי אי אפשר ממש למתוח קו ישר שיתאר את היחס בין מה שאנחנו אוכלים לבין איך שאנחנו נראים, אבל בהחלט יש למזון שאנחנו אוכלים השפעה על האסתטיקה של הגוף, על השיניים, העור, הציפורניים ועל מסת השרירים. 

בואו נסתכל על שוק המניות של האוכל שאנחנו אוכלים, ומהם עשרת המאכלים שיגרמו לנו להיראות טוב יותר: 

מקום 10- אורגנו           

במבט ראשון, קשה לראות איך אורגנו יכול לעזור לך להיראות טוב יותר.
למרות שהוא מכיל ויטמין K המסיס בשומן שעוזר במניעת מחלות, הדרך העיקרית שהאורגנו יעזור לך הוא אם הוא ישמש כתחליף למלח.
יותר מדי נתרן בגוף שנוצר עקב שימוש מופרז במלח, גורם לגוף לאגור נוזלים ולעתים קרובות אנחנו שומרים את המים האלה במקומות שנראים כלפי חוץ, כמו למשל, מתחת לעיניים.
בפעם הבאה כדאי לתבל את האוכל באורגנו כדי להוסיף לו טעם ולמנוע את השימוש במלח. 

מקום 9- בצל  

הבצל מתפאר במרכיבים בריאים רבים כמו נוגדי חמצון ותרכובות גופרית וכמו בן משפחתו, השום, הוא יעזור לך לחיות חיים ארוכים יותר.
איך הוא יועיל להופעה החיצונית שלך? לבצל יש מרכיבים אנטי בקטריאליים שמסייעים למניעת מחלות חניכיים ופה ולכן באופן אירוני, הבצל דווקא יסייע במניעת ריח רע מהפה. בגלל הקוורצטין שיש בו, הבצל נמצא כמזון המוביל במלחמה נגד שורה של חיידקים שמגיעים אל הפה ולכן הוא יכול לסייע במניעת הריח הרע שנובע לעתים מהימצאותם של חיידקים בפה. 

מקום 8- אשכולית       

כמו כל פרי הדר, גם האשכולית עשירה בויטמין C, ויטמין שהגוף פשוט  אינו יכול להתעלם מהחיוניות שבו. הוא עוזר לגוף לייצר קולגן, החלבון שבונה את העור, הגידים, כלי הדם, הסחוס והרצועות.  הויטמין חיוני גם לריפוי פצעים ותיקון ותחזוקה של העצמות והשיניים.
כנוגד חמצון, הויטמין הזה גם עוזר לעור שלנו להתמודד עם השפעת קרני השמש.
באשכולית יש את הכמות המומלצת לצריכה ביום של ויטמין סי, לכן כדאי מאד לכלול אותה בארוחת הבוקר. 

Photo by Trang Doan on Pexels.com

מקום 7- אוכמניות       

לאוכמניות יש יתרונות בריאותיים שכולם מכירים.
אבל אולי לא כולם יודעים שבין הפירות, האוכמניות מדורגות כאחד מהפירות בעלי כמות נוגדי החימצון הגבוהה ביותר למנה.
בנוסף לזה יש באוכמניות ויטמין B9 והן גם מקור מצוין לחומצה פולית שעושה את העור בריא. שכחנו לציין שהן גם טעימות? 

מקום 6- אגוזי ברזיל     

כמו רוב האגוזים, באגוזי ברזיל יש יש כמות גדולה של ויטמינים ומינרלים שיכולים לשפר את המראה שלך מאד.
מלבד אבץ ונחושת, אגוזי ברזיל עשירים במגנזיום. כמעט כל איבר בגוף זקוק למגנזיום והוא גם תורם הרבה לציפוי השיניים והעצמות.
אגוזי ברזיל הם גם מקור חשוב של תיאמין (ויטמין אשר עוזר לשמור על מראה העור והשיער יחד עם ויטמין B1 וויטמיני B אחרים).
באגוזי ברזיל יש המון סלניום שמגן על הגוף מפני סרטן ומחלות קשות, רק שצריך להיזהר לא לאכול יותר מדי ולעתים תכופות מדי, כי זה עלול בסופו של דבר להזיק לבריאות! 

מקום 5- פטריות שיטאקי    

פטריות שיטאקי הן סמל לחיים ארוכים ובריאות במדינות מזרח אסיה. לאחרונה השימוש בפטריות אלה הגיע גם למטבח המערבי ואנחנו לא יכולים שלא להיות מאושרים מכך.
לא רק שיש להן טעם טוב ומעושן, הן גם מלאות במיוחד במינרלים כמו אבץ ונחושת שתורמים למראה. חוסר באבץ גורם לנשירת שיער, בעיות עור כמו אקנה ופסוריאזיס, ירידה במשקל ושינוי צבע הציפורניים. לנחושת לעומת זאת יש תפקיד חשוב בייצור המלנין, הפיגמנט שאחראי לצבע השיער ושמכהה את העור שלנו כשאנחנו משתזפים. 

מקום 4- מנגולד     

המנגולד שייך למשפחה של ירקות הכוללת את החסה והתרד. הוא מצטיין במיוחד במרכיבים התזונתיים שלו. יש בו המון ויטמינים, נוגדי חימצון
ומינרלים שרבים מהם משמשים גם תפקיד במלחמה נגד דלקות.

המנגולד הוא מקור מצויין לויטמין K המסייע לשמור על מראה השיניים. הירק המריר הזה גם עשיר בויטמין A, שנקרא גם רטינול, שלעיתים קרובות מהווה מרכיב עיקרי טיפולים אוראלי עבור אקנה ופסוריאזיס. 

מקום 3- אבוקדו     

האבוקדו מכיל קבוצה גדולה של ויטמינים מקבוצה B, שמעולים לשמירה על עור ושיער בריאים.
האבוקדו עשיר גם בשומן בלתי רווי, שעוזר לשמר את רמת החומציות בעור ובחומצות שומן אומגה שעוזרות לעור להימנע מהתייבשות.

אז כשאתם חושבים על עור פנים בריא שנראה טוב- תחשבו על אבוקדו!!! 

Photo by Anne on Pexels.com

מקום 2- ביצים     

כשמדובר בשיפור המראה החיצוני, הביצים תוקפות בכל החזיתות.
דבר ראשון, חלבון הביצה הוא החלבון בעל הערך הגבוה ביותר של כל מזון שלם וזהו המפתח לבניית גוף חזק ושרירי.
דבר שני, הביצים הם מקור מצויין לויטמינים A, B2 B5, B6, B9, B12 שיעזרו לכם לשמור על מראה עור זוהר.
דבר שלישי ואחרון, הביצים הן מקור לויטמין B7 (ביוטין) שעוזר בטיפולים נגד נשירת שיער והוא יכול אף להאט התקרחות. 

מקום 1- צדפות    

לצדפות יש יתרון בריאותי חשוב שהוא עזרה בשמירה על הלב. מלבד יתרון חשוב זה הן יכולות לעזור לנו להיראות טוב יותר בכך שהן מכילות אבץ, אומגה 3, ויטמין B (במיוחד B12) וחומצות שומן שתורמים כולם למראה עור בריא.
הן עשירות בחלבון ודלות בשומן, לכן הן מעניינות מאד את העוסקים בפעילויות ספורט ובניית שרירים.
הצדפות הן גם מקור מצויין לברזל. חוסר בברזל מוביל לאנמיה שמשפיעה לרעה על המראה של השיער, העור והציפורניים שלנו.

מודעות פרסומת

השאר תגובה