ניקוי רעלים- 7 דרכים פשוטות וקלות לאמץ כאורח חיים

יש המון דרכים לנקות רעלים (דיטוקס) מהגוף שאינן דורשות צום מיצים קפדני, דיאטות מוזרות, או עומסים של פעילות גופנית. למעשה, עדיף לאמץ כמה הרגלים בריאים שאפשר להתמיד בהם במקום לעשות צעדים קיצוניים:

1. לשתות מים חמים עם לימון 

 שתיית מים חמים עם לימון דבר ראשון כשקמים בבוקר היא אחת הדרכים הקלות ביותר לניקוי רעלים על בסיס יומי. למרות שללימון יש טעם חמוץ והוא חומצי, זה בעצם מזון בסיסי שעוזר להחזיר את האיזון לגוף. הלימון גם מסייע בתפקוד הכבד. שתיית מים חמים (לא רותחים) עם מיץ לימון סחוט טרי היא שיטת דיטוקס פשוטה ויעילה שמומלץ לעשות כל יום.

Photo by rawpixel.com on Pexels.com

2. להתחיל את היום עם שייק ירוק 

 שייק ירוק הוא אפשרות בסיסית אחרת לניקוי רעלים. המלצות התזונה הן לאכול 5-7 מנות של פירות וירקות מחמשת הצבעים אדום, כתום, ירוק, לבן וסגול ביום. מעטים מבינים עד כמה חשובים הויטמינים האלה ועד כמה חשובים הצמחים הירוקים העשירים במינרלים להחזרת האיזון בין החומציות והבסיסיות לגוף. שייק ירוק של ירקות כמו כרוב, מנגולד, או תרד הוא דרך מצוינת של ניקוי רעלים כדי להתחיל את היום ברגל ימין!

3. לאכול עלים ירוקים טריים בכל ארוחה 

 אם אתם מנסים להעלות את הצריכה של הפירות והירקות שלכם, נסו לשלב אותם בתוך כמה שיותר מהארוחות שלכם ככל האפשר. כמו למשל להתחיל את ארוחת הצהריים עם סלט ענק של ירקות בעלי עלים ירוקים וירקות טריים אחרים לפני שאתם מתחילים במנה העיקרית. אכילת ירקות מבושלים עם סלסה או חומוס כחטיף גם מקלה על תהליך ניקוי הרעלים.

4. לצרוך פירות על קיבה ריקה 

 ידעתם שהפירות בדרך כלל עוברים דרך מערכת עיכול בריאה במשך 20-30 דקות? פירות הם מאכל טוב לניקוי מערכת העיכול, ולכן כאשר הם נצרכים על קיבה ריקה, זה משחרר הרבה אנרגיה לגוף ומוציא רעלים. הבעיה בצריכת פירות לא על קיבה ריקה היא שהרבה פעמים הפירות יכולים לתסוס, כשהם מחכים במערכת העיכול שעוסקת בינתיים בפירוק של עמילנים, חלבונים ושומנים אחרים שאכלתם במשך היום לפני שהיא מגיע לפירות.

5. להגדיל את צריכת הסיבים 

סיבים תזונתיים הם אחד המאכלים העיקריים שהאנשים בחברה המערבית לא צורכים מספיק. בכל תכנית ניקוי רעלים זהו חלק חיוני כדי להבטיח שמערכת העיכול תפעל טוב יותר. בכל יום יש לאכול כ-25-30 גרם סיבים. אם אתם לא נוהגים לאכול מספיק סיבים תזונתיים, חשוב להעלות את הכמות בהדרגה עד שתגיעו לכמות הסיבים שנוחה למערכת העיכול שלכם. זה מאד קל- מוסיפים כמה זרעי צ'יה לארוחת הבוקר, אוכלים פירות וירקות טריים לאורך כל היום, לחם מקמח מלא או שיפון, מוסיפים פשתן לסלט של ארוחת הערב ומעדיפים אורז מלא על פני אורז לבן בארוחת הצהרים.

Photo by Pixabay on Pexels.com

6. לשתות תה צמחים 

תה צמחים הוא עוד טכניקה מצוינת לקדם את סילוק הרעלים. צמחי מרפא כמו ג'ינג'ר, קינמון, שומר, מנטה, גדילן מצוי, סרפד, ואורגן מקדמים את תהליך סילוק הרעלים מהגוף. אני אישית אוהבת לשתות תה ג'ינג'ר אחרי ארוחת הערב. זה מנקה את החיך שלי ועוזר לי לעכל את האוכל שלי יותר טוב לפני שאני הולכת לישון בלילה, שלא לדבר על זה שזה עוזר לי להימנע מנשנושים של ג'אנק פוד בשעות הלילה המאוחרות.

חליטות צמחים מומלצות לניקוי וחיזוק הגוף:

תה שינן הארי- צמח שן הארי, הידוע בשמו המדעי שינן, מנקה את הכבד מהרעלים שצבר במשך היום, עשיר בויטמינים A, B, C ו-D ובמינרלים אשלגן, אבץ וברזל. ברפואה העתיקה השתמשו בצמח כדי לרפא בעיות בכבד. האינדיאנים היו מבשלים את שן הארי במים כדי לטפל בבעיות בריאות כמו מחלות כליות, נפיחות, בעיות עור, צרבת וקלקול קיבה. באירופה משתמשים עד היום בצמח השינן כדי להוריד חום, לטפל בבעיות עיניים, לאזן סוכרת ולפתור בעיות מעיים. עלי השינן משמשים כמשתנים ומסייעים לגוף להיפטר מעודף נוזלים.

תה זקן התירס- חליטת תה זקן התירס עוזרת להיפטר מרעלים בגוף, מסייעת בהורדת לחץ דם, משתנת ועוזרת לרפא צהבת, זיהומים ודלקות בדרכי השתן, בלוטת הערמונית, חול ואבנים בדרכי השתן.

תה מאצ'ה- המאצ'ה הוא צמח יפני שהיפנים מכינים מעליו אבקה לתה. במאצ'ה יש נוגדי חימצון בשם פוליפנולים שנלחמים ברדיקלים החופשיים (כל הרעלנים שנצברים בגוף במהלך היום), מסייעים במניעת סרטן, עוזרים לאזן את רמת הכולסטרול והסוכר בדם ומורידים את לחץ הדם. במאצ'ה יש גם חומצת אמינו בשם L-theanine בריכוז גבוה, שגורמת לתחושת רוגע והורדת חרדה ולהגברת הפוקוס וחידוד החשיבה.

7. לשתות 2 ליטר מים ביום

מים הם עוד מרכיב קריטי לתהליך ניקוי הרעלים. רוב הרופאים ואנשי המקצוע בתחום הבריאות יגידו לך לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום. אבל אם אתם בתהליך סילוק רעלים ו / או פעילות גופנית, ייתכן שתצטרכו אפילו יותר מים כדי לייעל את תהליך ההיפטרות מפסולת ורעלים שהצטברו במשך חודשים ואפילו שנים.  

מודעות פרסומת
מודעות פרסומת

השאר תגובה