איך להירדם בקלות

אם אתם סובלים מבעיות שינה, להלן כמה טיפים שליקטנו עבורכם שיעזרו לכם להירדם בקלות:

  • סביבת השינה – לדאוג לסביבת שינה נוחה ושקטה, שהמזרון יהיה נוח והחדר מאוורר
  • להירגע – לנסות להירגע ממחשבות מטרידות לפני השינה (המלצה: אפשר לרשום על דף או ביומן את כל הדברים המטרידים ואיך אפשר לטפל בהם)
  • לישון בזמני שינה קבועים – ללכת לישון פחות או יותר בשעה קבועה ולהתעורר באותה שעה למחרת בבוקר באמצעות שעון מעורר
  • להימנע משתיית קפה או שוקו שמעוררים. חלב לפני השינה עוזר להירדם.
  • לא להרבות באכילה לפני השינה.
  • לא ללכת לישון כשלא עייפים.
  • לעשות פעילות גופנית במהלך היום ולא קרוב לזמן השינה. פעילות גופנית מעלה את רמת האדרנלין בגוף וגורמות לעוררות.

והנה כמה שיטות מהירות להירדמות כשהשינה לא רוצה להגיע בכל זאת:

 מצמצו מהר בעיניים במשך דקה. העיניים העייפות יגרמו לכם להירדם מהר.

מודעות פרסומת

יש לכם פסיפלורה בסביבה? הכינו מהעלים שלה תה.
לפסיפלורה (שעוונית בשרנית) יש תכונות מרדימות, לכן היא טובה לבעיות שינה. יש בה חומר הנקרא הרמין שנודע גם כמשכך כאבים, מעודד זיעה וכסם הגורם להרהורי אופוריה.
שימו עלה או שניים של פסיפלורה בספל מים חמים, כסו אותו וחכו כעשר דקות. הוציאו את העלה מהכוס ויש לכם חליטה של עלי פסיפלורה שתעזור לכם להירדם (אפשר להמתיק).

שיטת ה- 4-7-8
השיטה הבאה היא שיטת הירדמות מדהימה שתגרום לכם להירדם תוך פחות מדקה. אותי היא הרדימה כשישבתי מול המחשב בעבודה. מזל שהתעוררתי מהר.

איך עושים את זה?
1. נושמים ברוגע דרך האף למשך 4 שניות.

2. עוצרים את הנשימה למשך 7 שניות.

מודעות פרסומת

3. נושפים את האוויר לאט דרך הפה במשך 8 שניות.

אולי זה נשמע מטורף, אבל זה באמת עובד. ההסבר מאחורי השיטה: כשאנחנו לחוצים או חרדים, כמות האדרנלין בדם שלנו עולה והנשימה הופכת למהירה וקלה יותר. התרגיל שבשיטה מרגיע את הגוף, מאט את הנשימה ומאלץ את קצב הלב להאט. הרוגע מרדים אותנו והשינה יכולה להימשך כמה שעות טובות.
עוד הסבר לרגיעה שהתרגיל גורם לה הוא שכאשר עושים אותו, מתרכזים אך ורק בנשימה. ברגע שאנחנו מרוכזים רק בנשימה, מערכת העצבים המרכזית שלנו מפחיתה את פעילותה בהדרגה, תחושות החרדה נעלמות וכל הגוף נרגע. 

שיטת ה"4-7-8" מוכרת היטב ביוגה ההודית במשך כמה מאות שנים. מי שעושה יוגה משתמש בשיטה במהלך תירגול מדיטציה כדי להגיע למצב של רגיעה מוחלטת. הרופא הרווארד אנדרו וייל חקר את השיטה וגילה שהיא אכן עוזרת.

מודעות פרסומת

השאר תגובה