ברירת-מחדל  |  
פינת הגאדג'טים והמתנות המקוריות  |  מזג האוויר בישראל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 





יתרונותיהם של הסיבים התזונתיים רבים: הם מנקים את המעיים, משפרים את חילוף החומרים בגוף, מורידים את רמת הכולסטרול בדם, מאזנים את רמת הסוכר בדם וגורמים לתחושת שובע לאורך זמן.

לאור הדברים האלה, הם מאד מומלצים לאכילה יומיומית ועל אחת כמה וכמה לדיאטה.

מה הצריכה היומית המומלצת של סיבים תזונתיים?
אצל נשים הכמות היומית המומלצת היא 20-25 גרם ואצל גברים 31-38 גרם ביום.
מחקרים שערך בעבר משרד הבריאות מראים כי הנשים בישראל צורכות רק כ- 57% מהכמות המומלצת והגברים כ- 50%.
הדרך המומלצת להגביר את צריכת הסיבים התזונתיים היא על ידי אכילה של ירקות ופירות, ואם בכל זאת עדיין חסרים סיבים תזונתיים, לאכול גם דגני בוקר שעשויים משיבולת שועל, או דגנים מועשרים בסיבים.

האם כדאי לצרוך תוספי תזונה שמכילים סיבים תזונתיים? מומחי מגזין הביראות "פריוונשן" לא ממליצים על כך, אלא אם כן זוהי דרישת הרופא האישי. הם טוענים שצריכה מרוכזת של סיבים תזונתיים (את תוספי הסיבים בדך כלל מוסיפים למים ושותים בבת אחת) פוגעת בספיגה של מינרלים חיוניים וחשובים לגוף כמו סידן וברזל.

כמה סיבים יש במזונות שאנחנו אוכלים?
  • כוס עדשים מבושלות: 16.5 גרם
  • כוס שעועית לבנה מבושלת: 11 גרם
  • חצי אבוקדו בינוני: 6 גרם
  • תפוח אדמה בינוני מבושל עם הקליפה: 4 גרם
  • בטטה בינונית אפויה בלי קליפה: 4 גרם
  • חצי כוס אפונה טריה מבושלת: 4 גרם
  • תפוח בינוני עם קליפה: 4 גרם
  • כוס תות שדה: 4 גרם
  • תאנים מיובשות (2 יחידות): 4 גרם
  • בננה בינונית: 3 גרם
  • תפוז בינוני: 3 גרם
  • פרוסת לחם מחיטה מלאה: 3 גרם
  • חצי כוס גריסי פנינה מבושלות: 3 גרם
  • חצי כוס קינואה מבושלת: 2.5 גרם
  • גזר בינוני: 2 גרם
  • קלח תירס בינוני: 2 גרם
  • חצי כוס אורז מלא מבושל: 2 גרם
  • פרוסת לחם לבן: 1 גרם
  • כוס פופקורן: 1 גרם
  • חצי כוס אורז לבן מבושל: פחות מ- 0.5 גרם
לטיפ הדיאטה הבא    לטיפ הדיאטה הקודם     רוצה לקבל טיפים לדיאטה באי מייל שלך?




Go Back  Print  Send Page