ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 


החוק הבא יכול לשנות את כל דרך החשיבה שלכם ואת החיים שלכם לטובה. סטיבן קובי, סופר ומרצה מצליח שכתב את רב המכר העולמי "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" הגה את חוק ה-"90/10" שעוזר לחשוב בצורה יעילה ואפקטיבית בחיים, בלי להיגרר לכל מיני סערות ומערבולות.


על פי עיקרון ה 90/10, מה שקורה לך בחיים מושפע במידה של 10% ממה שקורה לך ו-90% מהתגובה שלך.
 
אם תבינו את החוק הזה ותתחילו לחיות את חייכם על פיו, תוכלו לשנות את חייכם מקצה לקצה. 

רבים מאיתנו נוהגים לחשוב שמה שקורה לנו בחיים תלוי בנסיבות החיצוניות. כולם אשמים במה שקורה לנו, רק לא אנחנו.
 
אבל, שימו לב שאם ניקח אחריות על מה שקורה לנו ונחליט שיש בידינו את הכוח להגיב למה שקורה בדרך שתשנה את הדברים באופן חיובי או לפחות אנחנו לא ניקח את הדברים ללב ולא נכעס ונתרגז, חיינו ישתנו לגמריי.
דוגמא:
 
היום היה לי יום רע: זה התחיל בגלל פקק שהיה בדרך לעבודה, אחר כך הבוס לא חייך אליי, מישהו אחר קיבל שבחים על העבודה שלו ולא אני, ארוחת הצהרים היתה מגעילה, כשחזרתי הביתה היה רעש ובלגן.
הפקק הוא משהו שקרה שלא היתה לי שליטה עליו. נכון שזה מעצבן, אבל אולי מחר אוכל לצאת בבוקר בשעה מוקדמת יותר כדי לא להיתקע? אולי אולי לנצל את הזמן שאני בפקק כדי לנהל את שיחות הטלפון האישיות שלי או שיחות בנושא עבודה בדיבורית?  
הבוס לא חייך אלי. אולי אנסה אני לחייך אליו ולשאול אותו לשלומו? אולי אשאל במה אני יכולה לעזור? 
במקום להיעלב ולהיבהל שהבוס לא אוהב אותו ולא מעריך אותי, אם אגיב בדרישה לשלומו ובהצעת עזרה, הדבר יתן לי קרדיט אצלו.
מישהו אחר קיבל שבחים על עבודתו ולא אני. במקום להתעצבן ולקנא, עדיף לפרגן. במקום ללכת לרכל עם אנשים אחרים על "העובד המצטיין", אלך לפרגן לו בעצמי. אלך לתת לעובד שבחים על עבודתו בעצמי. אנסה ללמוד ממנו מה הדרך שהוא עושה את הדברים, אולי בעזרת הלמידה ממנו אצליח להשתפר בעצמי. במקום לקנא, אנסה להבין במה אני יכולה להשתפר. 
ארוחת הצהרים היתה מגעילה. האם זה שווה להתעצבן בגלל זה? האם זה ישפר את המצב? אולי אפשר לבקש ממי שהגיש לי את האוכל להחליף את הארוחה? אולי מחר אביא לי אוכל בעצמי?
חזרתי הביתה לבית רועש ומבולגן. במקום לכעוס, להתרגז ולרצות להיעלם, כדאי לשבת כמה דקות להירגע ולצבור אנרגיה מחודשת, אם יש אפשרות לשתות משהו חם, לנשום עמוק ואז לבקש מבני הבית לסדר ולהיות בשקט. בקשו ברוגע ובשקט, כי אם אתם תיכנסו למצב של צעקות, יכול להיות שתקבלו שקט זמני בבית, אבל אתם משמשים דוגמא לכך שהצעקות עובדות, לכן גם אחרים יגיבו בצעקות כשהם כועסים בפעם הבאה. אם הבית נשאר מבולגן, לא נורא, מה קרה? חכו לשעה שבה כולם ישנים וסדרו את הבית כששקט (זאת גם אפשרות, אתם לא חייבים).
 
בדיאטה:
מישהו שם רוגעלך אצלי בארון במטבח. התפתיתי ואכלתי 4 רוגעלך, הרגשתי שאני לא שולטת בעצמי. מה עכשיו? זאת ההזדמנות שלי לבחור בתגובה.
אני יכולה להתרגז ולאכול עכשיו כל היום אוכל לא בריא, ממתקים ונשנושים ולהרוס לעצמי את היום. אני יכולה גם לבחור בדרך אחרת- לעשות ספורט ולהמשיך לאכול בריא במשך היום. אם אבחר בתגובה השנייה יכול להיות שאגלה מחר שירדתי בכל זאת במשקל.
זיכרו שבדיאטה החוק הזה יכול לעזור מאד!!!
 
לכל דבר שקורה לנו במהלך היום יש לנו אפשרות להגיב בדרך מסוימת. את התגובה אנחנו בוחרים. אם נבחר נכון, בדרך שתביא לנו תוצאות רצויות, החיים שלנו ישתפרו מאד.
 
דברים רעים קורים לכל אחד.
הדרך שבה אנחנו מגיבים היא זו שמשפיעה על מה שיקרה הלאה ואת הדרך הזו אנחנו יכולים לבחור.
האם להגיב בדרך שלדעתנו תביא תוצאות טובות שישפרו את חיינו או להגיב בדרך של כעס, רוגז, מרירות, נקמה וכד', שרק יגרמו לשרשרת תוצאות גרועה עוד יותר?





עוד כתבות על חשיבה חיובית:
 

חיזוקים- משפטים מחזקים ומעודדים שיעשו לכם טוב על הלב

 

הכל בראש- חשיבה חיובית ונפש בריאה

 

ציטוטים על אומץ

 

נשימות

 

10 דרכים להיות חיוביים יותר






Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים
 





הוספה למועדפים
  |  הפוך לעמוד הבית    |  תנאי השימוש באתר | מפת האתר  |  כתבו לנו  | 
כל הזכויות שמורות © לפרינטיים 2017