ברירת-מחדל  |  

חיפוש באתר:
Custom Search
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
 

עיקבו אחרינו ב-Pinterest
 
 
 
החיים לא תמיד מפנקים אותנו. או לפחות ככה זה נראה. ביום יום קל לנו לפספס את היער מרוב העצים. אנחנו לא מסתכלים על הדברים הקטנים יותר, הפשוטים יותר, אלה שיכולים להשפיע על רמת האושר שלנו.
למזלנו, אנחנו יכולים להחליט שאנחנו מאמצים הרגלים חדשים שיעשו אותנו מאושרים לא על סמך אינטואיציה, אלא על סמך מחקרים מבוססים סטטיסטית, מחקרים שבדקו מהי ההתנהגות שמובילה לאושר. 
הנה כמה מהעצות המעשיות ביותר לחיים מאושרים:

1. להיות עסוקים אבל לא לחוצים



מחקרים מראים שאנשים שחיים בלחץ נמצאים על "המסלול המהיר להיות אומללים". מצד שני, לא לעשות כלום כל היום גורם גם לדיכאון ותחושה של חוסר יעילות. אז אם אתם עובדים קשה וחולמים על לשבת רגל על רגל או לשכב בטן גב כל השבוע, תשכחו מזה, זה לא יגרום לכם לאושר. אתם צריכים פשוט למצוא את האיזון- להמשיך לעבוד אבל לא קשה מדי.
השאיפה היא לחיות חיים יצרניים בקצב נוח. 
הדרך להגיע לכך היא להיות עסוקים בעבודה, אבל לבדוק שאתם לא לוקחים על עצמכם יותר מדי. מותר לכם להגיד "לא" לפעמים ולא לקחת על עצמכם עוד ועוד התחייבויות. אימרו "כן" רק לדברים הנכונים.
עבודה יצרנית תורמת לאושר

2. להיות ב-5 מערכות יחסים קרובות 
חברים טובים ואמיתיים שווים במשקלם לזהב. חשוב לשמור על מערכות יחסים חבריות עם אנשים כבר מגיל צעיר או לטפח חדשות בגיל מבוגר יותר. למה דווקא 5? מחקרים מצאו שבממוצע זה מספר החברים הטובים באמת שבן אדם צריך בחיים. 
סקרים לאומיים מצאו שכאשר מישהו טוען שיש לו 5 או יותר חברים שאיתם הוא יכול לדון בבעיות חשובות, הוא בסבירות של 60 אחוזים להגיד שהוא 'מרוצה מאד' מהחיים. 
המספר הוא לא ההיבט החשוב כאן, זה המאמץ שאתה מכניס לתוך מערכות היחסים שלך הוא מה שחשוב. מחקרים מראים כי אפילו מערכות היחסים הטובות ביותר משתנות לאורך זמן; קירבה עם מישהו היא משהו שאתה צריך להרוויח אותו בלי הפסקה, אף פעם לא להתייחס לזה כמובן מאליו. בכל פעם שאתה מתחבר עם אנשים שקרובים אליך, אתה מחזק עוד יותר את הקשרים הללו ונותן לעצמך דחיפה קטנה של אושר באותו הזמן. הנתונים מראים כי בדיקה של שלומם של החברים שלך לפחות פעם בשבועיים נותנת טעם מתוק לחיים, לך ולחברים.

3. אל תקשרו את האושר שלכם באירועים חיצוניים 
הערכה עצמית היא חיה ערמומית. היא בהחלט טובה לביטחון העצמי, אבל מגוון של מחקרים מצביע על כך שהערכה עצמית שקשורה להצלחה חיצונית היא הפכפכה. לדוגמא, תלמידים מסוימים שקשרו את ההערכה העצמית שלהם לציונים שלהם חוו התגברות קטנה שלה כשהם קיבלו מכתב קבלה ללימודים, אך היחלשות קשה ביותר בהערכה העצמית שלהם כאשר הם נדחו. 
קשירת האושר שלך לאירועים חיצוניים יכולה גם להוביל להתנהגות אשר תמנע כישלון כאמצעי הגנה. תחשבו על כל הפעמים שאתם אומרים לעצמכם: "אני לא אנסה כי אני לא אצליח"
הפיתרון עשוי להיות לחשוב על עצמכם פחות ולשים את עצמכם פחות במרכז כשאתם מבצעים משימה וכך פחות תקשרו את ההערכה העצמית שלכם לגורמים חיצוניים.
 
4. תעשו פעילות גופנית 
חצי שעה של פעילות גופנית ביום תחולל בחיים שלכם פלאים. לא משנה איזה. דימוי הגוף שלכם ישתפר (גם אם לא תרגישו בתוצאות מייד), מצב הרוח שלכם ישתפר (בעת הפעילות הגופנית משתחררים במוח אנדורפינים שיש להם השפעה ממכרת), המצב הבריאותי שלכם ישתפר (פעילות גופנית כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים וכד' משפרת את מצב הלב וכלי הדם, מונעת מחלות כמו סוכרת וסרטן ועוד) וכך החיים שלכם ישתפרו ויהיו מאושרים יותר. היפכו את הפעילות הגופנית להרגל קבוע. 
פעילות גופנית תורמת לאושר
5. חבקו את חוסר הנוחות בדרך למומחיות
בדרך כלל לאנשים מאושרים יש משהו המכונה "כוח חתימה" - יש להם לפחות דבר אחד שהם הפכו בקיאים בו, גם אם תהליך הלמידה גרם להם אי נוחות. 
מחקרים הראו כי שליטה במיומנות יכולה להיות כמלחיצה אבל למרות שהתהליך של להיות מיומן במשהו נותן את אותותיו על אנשים בצורה של לחץ, המשתתפים דיווחו כי אותן פעילויות גרמו להם להרגיש מאושרים ומסופקים כאשר הם הביטו לאחור על היום שלהם. 
המאבק בדרך להיות טוב ומומחה במשהו נותן לאדם תגמולים חיוביים שעולים בהרבה על אי הנוחות שנגרמה לו בדרך. בקיצור, כדאי לכם ללמוד ולהשקיע במה שמעניין אתכם גם אם הדרך קשה בטווח הקצר, כי בטווח הארוך זה יעלה את הסיכוי שלכם להיות מאושרים.

6. הוציאו יותר כסף על חוויות ופחות על מוצרים חומריים 
אנשים מאושרים בדרך כלל מוציאים כסף פחות על פריטים פיזיים, ויותר על חוויות. "רכישות חווייתיות" נוטות לעשות אותנו מאושרים, לפחות על פי המחקר. למעשה, מגוון רחב של מחקרים מראה כי רוב האנשים הם הרבה יותר מאושרים בעת רכישת חוויות לעומת קניית סחורות חומריות.
הנה כמה סיבות למה זה יכול להיות, על פי הספרות: 
 
חוויות משתפרות עם הזמן. ההזדקנות היא כמו יין משובח. בהתחלה פריטים פיזיים מנצחים חוויות גדולות, אבל לעתים קרובות ההתלהבות מתפוגגת במהירות (קנינו סמארטפון ואז יצאה גירסה חדשה, הטלויזיה הפכה למיושנת וכד'), לעומת זאת, חוויות יכולות להיות משוחזרות במשך שנים ולתת הרגשה טובה. 
 חוויות הן ייחודיות יותר. רוב האנשים מנסים להכחיש, אבל אנחנו בני האדם משווים את עצמנו כל הזמן אחד לשני. השוואות חומריות יכולות לעתים קרובות לגרום לנו אומללות, אבל השוואות של חוויות הן לרוב מלהיבות, כי לאף אחד בעולם לא היתה את אותה החוויה המדויקת שהייתה לך עם אשתך בטיול לאיטליה. 
אנחנו מתאימים את עצמנו לאט לחוויות. מחקר צרכנים מראה כי לוקח יותר זמן להתרגל לחוויות. חוויות גורמות לריגוש יותר מאשר קנייה של מוצר פיזי. 
לחוויות יש ערך חברתי. בני האדם הם בעלי חיים חברתיים. כשאנחנו צורכים חוויות אנחנו נהנים מהערך המוסף של החברתיות שבזה, מכירים אנשים חדשים, יש לנו מה לשתף את החברים ולהחליף חוויות שמקרבות אותנו לאנשים אחרים. 
חוויות תורמות לאושר
7. אל תתעלמו ממה שמזמזם לכם בראש
העיתון גרדיאן ביקש מאחיות בהוספיס לשאול אנשים בסוף חייהם מהן 5 החרטות הגדולות שלהם ואחת התשובות הנפוצות ביותר היתה שהם לא היו נאמנים לחלומות שלהם.
כשאנשים מסתכלים אחורה ומבינים שהחיים שלהם כמעט נגמרו הם רואים פתאום את החלומות ש"ישבו להם במוח" והציקו להם אבל לא התגשמו. רוב האנשים לא מגשימים אפילו מחצית מהחלומות שלהם וצריכים למות בידיעה שזה היה בגלל בחירות שהם עשו, או לא עשו. כשאנשים מאבדים את הבריאות הם פתאום מבינים מה חשוב בחיים.


ציטוטים על אושר
                            רוצה לקבל עדכונים מהאתר באימייל?





Go Back  Print  Send Page

פינת הילדים